۱۳۸۹ مهر ۵, دوشنبه

دانشگاه زنده است وکسی نمی تواند آنرا با خاک یکسان کند

دانشگاه زنده است وکسی نمی تواند آنرا با خاک یکسان کند: "
همزمان با بازگشایی دانشگاه ها، حجت السلام والمسلمین مهدی کروبی پیامی را برای دانشجویان صادر کرد.
مهدی کروبی در این پیام، شروع سال تحصیلی جدید را به دانشجویان، اساتید محترم و جامعه دانشگاهی کشور تبریک گفت.
به گزارش خبرنگار سایت تغییر، حجت السلام والمسلمین مهدی کروبی ضمن تبریک شروع سال تحصیلی جدید، دانشجویان را به حضوری هوشیار، پویا، معقول و با حفظ قوانین و مقررات کشور، در صحنه دعوت نمود.
متن پیام ایشان بدین شرح است:

سلام و عرض ادب به دانشجویان عزیز و اساتید محترم ؛

ابتدا آغاز سال تحصیلی جدید را به همه ی شما تبریک عرض می نمایم.

همانطور که امام فرمودند، دانشگاه مبداء تمام تحولات است و شما دانشجویان عزیز و فرزندان ملت، سرمایه های عظیم و بالقوه ی این تحولات هستید، بی شک آینده کشور از آن شما خواهد بود.

بار سنگین کشور برای دستیابی به پیشرفت و آبادانی توام با عزت و افتخار و استقلال، بر دوش شما دانشجویان و دانش پژوهان عزیز است که امید این ملت پر افتخار هستید.

از همین صندلی های دانشگاه هاست که مدیران سطوح مختلف سیاسی و اجرایی کشور تربیت خواهند شد و اداره امور کشور به آنان واگذار خواهد گردید.

بدانید در قبال این انقلاب و ملت شهید پرور ایران مدیون هستید و باید نقش مهم و آینده ساز خویش را در راه اهداف والای انقلاب و آرمانهای امام و شهداء به خوبی ایفاء نمائید.

کروبی در ادامه پیام خود افزود: “دانشگاه همیشه زنده است و هیچ کسی نمی تواند آنرا با خاک یکسان کند. این سخنان ناشی از بی تجربگی در عرصه ی مدیریت نوین است و امیدوارم خاطر جامعه ی دانشگاهی ما را آزرده نساخته باشد. مدیریت علمی آمیخته با هنر است که در عرصه ی مدیریت دانشگاهی به دلیل وجود قشری جوان، ظرافتهای خاص خود را می طلبد.”

نباید مطالبات دانشجویان بی پاسخ مانده و انباشته گردد

ایشان ضمن ابراز امیدواری در جهت عدم تکرار چنین صحبتهایی، افزودند: ” نباید مطالبات دانشجویان بی پاسخ مانده و انباشته گردد. باید فضای سیاسی دانشگاه ها چنان باشد که دانشجویان بتوانند مطالبات خود را آزادانه در میزگردها و تشکیل جلسات مطرح نمایند.”

شما امروز روزگاری سخت را صبوری می کنید

دبیرکل حزب اعتماد ملی، با اشاره به وجود فشارهای سیاسی و امنیتی علیه دانشجویان، آنها را به حضوری پویا با رعایت قوانین کشور دعوت نموده و گفتند: “عزیزان من، سالی که گذشت، سالی سخت و پر فراز و نشیب برای همه ی ما بود و متاسفانه جامعه ی دانشگاهی ما هزینه های گزافی را پرداخت و در این میان شما دانشجویان در کنار سایر مردم مورد بیشترین آماج و هجمه های سیاسی قرار گرفتید که به نوبه ی خویش همیشه در احقاق حقوق به حق و قانونی شما، پایداری نمودم. شما امروز روزگاری سخت را صبوری می کنید.

بدیهی است دانشگاه در کنار علم و دانش همیشه شاهد حضور عدالتخواهی دانشجویان بوده است، امری که ناشی از نیت پاک و صادق جوانان و علاقمندی آنان به اصلاح امور در کشور است.

حضوری پویا، فعال، منطقی، معقول و با رعایت قوانین و مقررات کشور

عزیزان من، ضمن تحصیل و یادگیری علم و دانش که وظیفه ی اصلی شماست، همچون گذشته در جهت تعالی انقلاب و پیشرفت و آبادانی کشور ، حضوری پویا، فعال، منطقی، معقول و با رعایت قوانین و مقررات کشور داشته باشید.“

بازگشت دانشجویان محروم از تحصیل به دانشگاه و آزادی دانشجویان زندانی بی گناه

مهدی کروبی در پایان ابراز امیدواری کرد که در سال تحصیلی جدید با حذف نگاه امنیتی به دانشگاه و اتخاذ رویکردی منطقی و متناسب محیط دانشگاهی و با بهره گیری از سعه ی صدر توسط مسوولین مربوطه، هر چه زودتر شاهد بازگشت دانشجویان محروم از تحصیل به دانشگاه و آزادی دانشجویان زندانی بی گناه باشیم .


"

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر