۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۱, شنبه

اعظم طالقانی:کسانی باید نگران حذف شدن باشند که وعده‌های بدون پشتوانه عقلی می دهند

اعظم طالقانی:کسانی باید نگران حذف شدن باشند که وعده‌های بدون پشتوانه عقلی می دهند:
کلمه: دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی با بیان اینکه پس از انتخابات میل به اصلاح‌طلبی در جامعه روبه گسترش است،گفت:کسی نمی‌تواند جریان اصلاح‌طلب را زمین‌گیر کند.

اعظم طالقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص آینده جریان اصلاحات در کشور با بر حق دانستن اصلاح‌طلبان و با بیان اینکه کسی نمی‌تواند جریان اصلاح‌طلب را زمین‌گیر کند اظهار داشت: اگر اصلاح‌طلبان در مسیر حق و عدالت حرکت‌شان را ادامه دهند پایدار خواهند بود و این قانون آفرینش است که حق را پایدار کند و جریانی که در مقابل حق قرار می‌گیرد محکوم به زوال می‌شود.
وی افزود: اگر کسانی واقعا در جریان صالح حرکت کنند و برنامه‌ها و اندیشه‌هایشان در جهت اصلاح باشد این‌ها انسان‌هایی الهی‌اند که توکلشان به خداست و خدا هم کمکشان می‌کند.
فرزند مرحوم طالقانی با اشاره به حوادث پس از انتخابات و دستگیری‌ پس از گفت: حوادث پس از انتخابات و نشان داد که اصلاح‌طلبی چیزی نیست که بشود به راحتی به کسی تزریق کرد و یا به راحتی آن‌را از ذهن افکار عمومی پاک کرد.
وی ادامه داد: جریان اصلاح‌طلبی بعد از انقلاب توسعه پیدا کرد در کشور نهادینه شد به خصوص در حوادث پس از انتخابات اگر در برخی شهرها و روستاهایی مردم متوجه مسائل نبوده‌اند اکنون متوجه شدند که صداقت نزد چه کسانی است.
طالقانی با بیان اینکه حوادث پس از انتخابات باعث روشن‌تر شدن مواظع اصلاح طلبان برای مردم شد گفت: آنچه اتفاق افتاد موجب بالا رفتن آگاهی‌های مردم شد و اگر در جای‌هایی شاهد عکس‌العمل‌هایی از طرف مردم در مقابل رفتارهای نادرست برخی افراد هستیم این بازتاب رفتار آنهاست که مانند آتش زیر خاکستر در مناسبت‌های مختلف گل می‌اندازد.
بازرس خانه احزاب درخصوص برخورد کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب اسلامی با بیان اینکه ادعای دولت این است که طرفدار فعالیت‌های سیاسی مردم در قالب احزاب است اما احزابی را که منتقد آنها هستند توقیف می‌کند، گفت: ما می خواهیم برای مردم خدمتگزار باشیم و مردم را هم خدا به عنوان انسان خلق کرده که دلبستگی و علایق آنها باید از طریق فعالیت‌های جمعی در قالب گروه‌های صنفی،مدنی و سیاسی شکل بگیرد.
وی تصریح کرد:اگر ما می خواهیم اجتماع گسسته‌ای نداشته باشم و همبستگی اجتماعی ما از طریق نهاد خانواده و سپس از طریق نهادهای جمعی استحکام یابد باید با نهادهای صنفی،مدنی و حزبی همراه باشیم و آنها را تقویت کنیم نه آنکه در صدد زمنگیر کردن آنها باشیم.
دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: می‌گویند طرفدار فعالیت احزاب هستند اما یارانه‌ای را که در مجلس در سال ۸۸ برای احزاب تصویب شده بود را در اختیار آنها قرار نمی‌دهند. آیا این حقوق ملت نیست که از آنان سلب شده است و به نهادهایی کمک می‌شود که خودشان قبول دارند؟ آیا این‌گونه می‌خواهند از حقوق مردم دفاع کنند؟ چه کسی باید به مردم جواب بدهد؟
وی با بیان اینکه ادعای آنها مبنی بر اینکه ما برای مردم و با مردم هستیم ادعای کذبی است تصریح کرد: حوادث پس از انتخابات به خوبی نشان داد که چه جریانی با مردم تقابل دارد، آقایان ادعا می‌کنند که مستحبات‌شان ترک نمی‌شود اما انواع وعده های نادرست و غیرعملی را به مردم می‌دهند.
نماینده دور اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: می‌گویند به روز جزاء و کتاب خدا ایمان داریم، آیا کسی که واقعا به معاد و روز جزاء ایمان دارد نمی‌داند که هر کاری که در دنیا می‌کند در آخرت نتیجه‌اش را می‌گیرد. اگر واقعا ایمان داشتند حق دیگران را ضایع نمی‌کردند و بیت‌المال را بدون اینکه پاسخ‌گو باشند خرج نمی‌کردند، آقایان فکر می‌کنند تافته جدا بافته‌اند و این همان حس برتری‌جویی است.
طالقانی با بیان اینکه عده‌ای در فکر زمین‌گیر کردن اصلاحات هستند و فکر می‌کنند پس از انتخابات اصلاحات را زمین‌گیر کرده‌اند گفت: پس از انتخابات میل به اصلاح‌طلبی در جامعه و بخصوص در میان جوانان روبه گسترش است و کسانی‌که تا قبل از انتخابات فقط سرگم کار خودشان بودند و چیزی از جریان اصلاح‌طلبی نمی‌دانستند با اتفاقات پس از انتخابات چشم گوششان باز شد و نه تنها در ایران بلکه جهانیان متوجه جنبش اصلاحات شد و بیش از گذشته به ملت آگاه و غیور ایران احترام می‌گذارند.
فرزند مرحوم آیت‌الله طالقانی با بیان اینکه طرفداران اصلاحات یکی دو نفر و یا ۱۰۰ نفر نیستند که با این برخوردها از پا در آمده و زمین‌گیر شوند گفت: با این رفتارها برای خودشان دشمن‌تراشی می‌کنند.
وی با بیان اینکه به هیچ‌وجه نگران حذف جریان اصلاح‌طلب از عرصه سیاسی کشور نیستم تصریح کرد: کسانی باید نگران حذف شدن از عرصه سیاسی کشور باشند که وعده‌هایی به مردم می‌دهند که پشتوانه عقلی ندارد و با واقعیت‌های جامعه مطابقت نداشته و تنها برای جلب افراد به دادن وعده‌های دروغین روی می‌آورند.
دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با توجه به محدودیت‌هایی که اصلاح‌طلبان برای بازگشتن به قدرت با آن روبرو هستند آیا بازگشت آنها به قدرت را امکان‌پذیر می‌دانید؟ گفت: هدف اصلی برای به قدرت رسیدن نیست و فقط تلاش برای داشتن جامعه‌ای صالح و سالم و عاری از دزدی، دروغ و تهمت است. جامعه‌ای که در آن حقوق بشر رعایت شود و مردم از حق فعالیت‌های مدنی، سیاسی ،اقتصادی و صنفی برخوردار باشند.
طالقانی معتقد است دولتی که نتواند حقوق مردم را رعایت کند قدرت ندارد. قدرت داشتن یعنی اداره کردن جامعه نحو مطلوب. جامعه‌ای که در آن منابع ثروت حیف و میل نشود. به گفته وی برنامه‌ریزی و آینده‌نگری برای نسل آینده و ایجاد انگیزه برای فعالیت جوانان و جهت بخشیدن به افکار آنها از مهمترین رویکزدهای هر دولت است.
این فعال سیاسی در خصوص انحلال احزاب مشارکت و مجاهدین انقلاب اسلامی و دلایل مطرح شده از سوی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مبنی بر نقش داشتن این احزاب در حوادث پس از انتخابات با بیان اینکه این دو حزب از جمله احزابی هستند که دارای پایگاه مردمی می‌باشند و انحلال آنها یک اشتباه محض است، اظهار داشت: کسانی که تحمل صدای مخالف را ندارند متوجه پایگاه اجتماعی این احزاب در میان مردم و تاثیر آنها به افکار عمومی شدند و ترس از توسعه روزافزون این احزاب و هماهنگ بودن خواسته‌های آنها با خواست مردم این احتمال را می‌داد که روزی این احزاب به قدرت برسند به همین دلیل هم کسانی که تحمل نقد را ندارند به فکر انحلال این دو حزب افتاده‌اند که این خلاف قانون اساسی کشور است که به فعالیت احزاب توجه ویژه دارد.
وی معتقد است که تجربه نشان داده احزابی که منحل می‌شوند گرایش مردم به آنها افزایش میابد.
بازرس خانه احزاب تصریح کرد: برخی از اصولگرایان معتدل و منتقد دولت هم به دلیل اینکه می خواهند مناسباتی که با قدرت دارند حفظ شود،برای جلوگیری از اقدامات خلاف قانون هیچ کاری نمی‌کنند و سکوت کرده‌اند.
نماینده دور اول مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح تجمیع انتخابات با بیان اینکه مخالف طرح تجمیع انتخابات هستم گفت: به نظر من انتخابات به صورت جداگانه برگزار شود بهتر است چون در تجمیع انتخابات امکان سوء استفاده از آراء مردم بیشتر است.
وی با اشاره به ماجرای ممنوع‌الخروج شدن سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق کشورمان در خصوص تاثیر این ممانعت در فضای بین‌المللی گفت: این ممانعت‌ها از لحاظ بین‌المللی به نفع آقای خاتمی و موجب افزایش اعتبار بین‌المللی ایشان می‌شود.
فرزند مرحوم طالقانی با اشاره به توطئه‌هایی که علیه آقای خاتمی در حال شکل گرفتن است هشدار داد:‌ آقای خاتمی هیچ مشکلی از لحاظ فکری و رفتاری در مسائل زندگی شخصی ندارد که بتوانند موقعیت او را زیر سوال ببرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر