۱۳۸۹ خرداد ۱, شنبه

باید راست قامت و محکم ایستاد و از ملامت کننده ها نترسید

باید راست قامت و محکم ایستاد و از ملامت کننده ها نترسید: "
اعضای شورای مرکزی و عمومی سازمان جوانان ودانشجویان مجمع نیروهای خط امام صبح امروز با حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی دیدار و گفت و گو کردند.
به گزارش «پارلمان‌نیوز»، در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی ضمن تشکر از حضور آنها وتمجید از شخصیت حجت الاسلام والمسلمین سید هادی خامنه‌ای، دبیر کل مجمع نیروهای خط امام(ره) تاکید کرد:«مجمع نیروهای خط امام از نیروهای خوب، اصلاح طلب و حزب اللهی واقعی تشکیل شده و در صدر این تشکیلات یک روحانی ارزشمند، مبارز و انقلابی حضور دارد که از کودکی ونوجوانی در جستجوی امام و راه او بودند . یعنی از حدود ۴۰ یا ۵۰ سال پیش ایشان در مشهد فعالیت‌های سیاسی ومذهبی خود را در جو خفقان ساواک آغاز کرد.»

خرداد ، ماه سرشار از حادثه های تلخ و شیرین است
سپس حجت الاسلام والمسلمین کروبی با اشاره به خرداد ماه وانجام این دیدار در اولین روز این ماه افزود:«انجام این ملاقات در روز اول خرداد ماه را به فال نیک می گیرم البته همه روزها ی خدا مهم هستند ولی بعضی روزها مهم تر هستند . مانند ۱۵ خرداد. خرداد ماه سرشار از حادثه های تلخ و شیرین ودر عین حال غرور آفرین برای ملت ایران است، تاریخ هاو روزهایی که مبدا تحولات شدند . مانند ۱۵ خرداد ۴۲٫ که مبدا حرکت انقلاب اسلامی شد اتفاق های بزرگ و پر برکتی در این ماه رقم خورد. در روز ۱۵ خرداد در تهران تا ساعت ۱۳ شهر در دست پلیس بود واز آنجا که پلیس قادر به کنترل خروش ملت نبود لذا بعد از ظهر ارتش رسما وارد عمل شد تا بتواند کنترل کنند . سپس بعد از این زدوخوردها ،۲۴ ساعت فضا را آزاد گذاشتند و دیدند که مردم با وجود کشتار وخشونت وسیع پلیس،ارتش و عمال رژیم، به ملاقات امام می آمدند و دوباره پس از آن آن امام را در منطقه قیطریه محدود کردند. »
سپس مهدی کروبی به دیگر مناسبت های خرداد ماه اشاره کرد وگفت:«فتح خرمشهر از جمله روز های شیرین خرداد بود. رحلت امام عزیز و تشییع جنازه ی با شکوهی که در تاریخ ثبت شد از دیگر روزهای بزرگی بود که پیوند امام و ملت را مستحکم تر کرد. در تمام خیابان ها ۹۰ درصد مردم سیاه پوش بودند . مردمی با عقاید، مذاهب و گرایش های مختلف حاضر شدند.»
وی سپس با اشاره به سخنان بیان شده توسط جوانان مجمع نیروهای خط امام تاکید کرد:«همانطور که گفتید نباید دست از امام وراه او بر دارید و ناامید شوید که امام در سخت‌ترین روزها و پر خفقان ترین شرایط از پای ننشست وهرروز در پیمودن راه الهی وخدمت به ملت مصمم تر شد.به شما عرض می‌کنم که این اتفاقات و تلخی ها می گذرد. البته از دستگاه‌های مسئول چنین انتظاری نبود. امام هم به دنبال احیای حقوق وکرامات انسان ها بود نه اینکه به نام نظام جمهوری اسلامی حقوق اساسی ملت مخدوش شود.»

مردم همچنان بر مطالبات برحق خود ایستاده اند
مهدی کروبی در این دیدار ضمن هشدار به تلاش برخی برای حذف نام واندیشه امام،ابراز امیدواری کرد که با حضور دلسوزان راه امام وانقلاب،هدف این بدخواهان ملت به نتیجه نخواهد رسید و مردم همچنان بر مطالبات بر حق خویش ایستاده اند.
وی در ادامه به ذکر وضعیت سیاسی و اجتماعی جوانان و دانشجویان مسلمان و مذهبی در دوران قبل از انقلاب پرداخت و افزود:«هجمه و فشارهای بلوک شرق و غرب از یک سو وحضور و استیلای اندیشهای لیبرالی و کمونیستی فعالیت از دیگر سو را برای بچه های مسلمان بسیار سخت کرده بود. ولی طرفداران اندیشه و منش امام هیچگاه سر خورده و ناامید نشده ونمی شوند.»

باید راست قامت و محکم ایستاد و از ملامت کننده ها نترسید
رئیس مجلس اصلاحات سپس خطاب به جوانان خط امامی گفت:« باید راست قامت و محکم ایستاد و از ملامت کننده ها هم نترسید. از فحش ها وتخریب ها و درگیری ها هم نهراسید البته تاکید می‌کنم که انتظار زود پیروز شدن و زود به نتایج مطلوب رسیدن را نداشته باشید. مهم ایمان،صبر واستقامت در راه خدا است و باید به حفظ دستاورد ها اهمیت فوق العاده داد. »
دبیرکل حزب اعتمادملی ضمن ابراز تاسف از بی اخلاقی هایی که توسط مدعیان ارزش ها رخ می دهد گفت:«به راحتی به حوزه خصوصی بنده وامثال ما وارد می شوند وبی حرمتی می کنند.فرزندان و اعضای خانواده را مورد توهین و اذیت قرار می دهند،چه رسد به کسانی که بی نام و نشانند و حقوق آن‌ها به راحتی تضییع می‌شود، البته همه این برخورد های سخیف نشانه عجز و ضعف آن هاست.»

همه ما نگران شکستی هستیم که دامن همه را می‌گیرد
مهدی کروبی سپس توصیه های خود به این جوانان اصلاح طلب را اینگونه جمه بندی کرد:«هر چه می‌توانید عاقلانه، مدبرانه و متکی بر اندیشه های امام جلو بروید، علیرغم همه تهدید ها و تحریک‌ها معقول و آرام پیش روید و دست از اعتدال وتاسی به منش و روش امام بر ندارید، اگرموفقیت نصیبتان شد،سرخوش و مست نشوید ،از مغرور شدن بپرهیزید و تواضع و فروتنی‌تان را افزایش دهید.بیشتر مراقب اخلاق و شخصیت خود باشید،، هنر امام این بود که ضمن قاطعیت در برخوردهاو چه در دوران مبارزه و چه در روزهای پیروزی اخلاق وسیره متعالی خویش را حفظ می فرمود، پس وقتی پیروز شدید مغرور نشوید و این نکته را در نظر بگیرید ، درسختی‌ها نبرید؛ در سختی ها بایستید و عاقلانه عمل کنید، سعه صدر، تحمل پیشه کنید که این راه اسلام است و بهترین راه است ، این دوره هم می گذرد و همه ما نگران شکستی هستیم که دامن همه را می‌گیرد.»
در ابتدای این دیدار سعید الله بداشتی رئیس سازمان جوانان ودانشجویان مجمع نیروهای خط امام ضمن تشکر از حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی وگرامیداشت روز های خردادماه به ارائه گزارشی از فعالیت های سازمان پرداخت وایمان،اعتدال واعتقاد وتاسی به اندیشه و منش همهم خمینی را محور مشترک فکری و عملی اعضای این تشکل عنوان کرد و افزود:« روحیه بالا و صبر و ایمان یاران و همراهان امام الگوی برتر برای فعالیت های مذهبی؛سیاسی واجتماعی جوانان امروز است وشناخت حقیقی امام از زبان یاران ونزدیکان ایشان بهترین راه مقابله با تحریف اندیشه امام خواهد بود.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر