۱۳۹۵ دی ۲۰, دوشنبه

جامع ترین راهنمای رعایت بهداشت عمومی بر اساس آنچه علم می گوید

Faez Ehya فائز احیا

احترام و دوست داشتن دیگران مانند احترام و دوست داشتن خودمان است، همدلی درک و فهم دیگران است. خود همدلی خیلی آسان است اما نحوه بیان آن سخت و احتیاج به تمرین دارد. همان‌طور که به بهداشت فردی اهمیت می‌دهیم باید بهداشت عمومی را نیز مدنظر قرار دهیم.

اما چطور؟

بعد از مسواک زدن از دهان‌شویه استفاده نکنید

به‌عنوان‌مثال احتمالاً همگی ما در منزل و یا محل کار خود، دهان‌شویه و مسواک داریم و از آن‌ها استفاده می‌کنیم اما ممکن است به‌درستی ندانیم که بهتر است کی و چند بار در روز از آن‌ها استفاده کنیم یا اینکه آیا می‌توانیم هر دو را پشت سر هم به کار ببریم؟

در این نوشته و با استفاده از اخیرترین توصیه‌های پزشکان و متخصصان، درخواهید یافت که بهترین زمان‌ها و دفعات لازم برای استفاده روزمره از لوازم بهداشتی‌تان کِی و چند بار در روز است. باهم سؤالات رایج دراین‌ارتباط را مرور خواهیم کرد.

هرچند وقت یک‌بار باید موها را شست؟

هرچند وقت یک‌بار باید موها را شست؟ faezehya.com

کوتاه‌ترین پاسخ به این سؤال این است که هیچ‌کس لازم نیست که هرروز موهایش را بشوید. علاوه بر این پاسخ این سؤال مستقیماً با نوع پوست شما در ارتباط است.

اگر پوست بدنتان نرمال یا خشک است، شستن موهایتان یک یا دو بار در هفته کفایت می‌کند.

هرچند وقت بک بار باید دندان‌ها را مسواک زد؟

هرچند وقت بک بار باید دندان‌ها را مسواک زد؟ faezehya.com

انجمن دندان‌پزشکان آمریکا توصیه می‌کند روزی دو بار و به مدت دو دقیقه دندان‌هایتان را مسواک بزنید. همچنین آن‌ها زمان دقیقی را برای این کار تعیین نکرده‌اند.

اگر یکی از این دفعات پیش از خوابیدن باشد بسیار خوب است چراکه در هنگام خواب به علت کاهش میزان ترشح بزاق، می‌تواند زمان بهتری برای ایجاد حفره‌هایی در میان دندان‌هایتان است.

بهترین زمان استفاده از مام و اسپری چه موقع است؟

بهترین زمان استفاده از مام و اسپری چه موقع است؟ faezehya.com

بهترین زمان می‌تواند قبل از به خواب رفتن باشد. زمانی که شما در هنگام صبح به زیر بغلتان اسپری می‌زنید، پیش از آنکه این مناطق فرصت عرق کردن پیدا کنند، راه‌های تعرق را با زدن اسپری می‌بندید.

اگر این کار را قبل از خوابیدن انجام می‌دهید نگران روز بعد نباشید چراکه عمدتاً تا ۲۴ ساعت دوام‌دارند.

هرچند وقت یک‌بار باید حمام کرد؟

هرچند وقت یک‌بار باید حمام کرد؟ faezehya.com

بسیاری از ما بیش‌ازاندازه لازم دوش می‌گیریم. متخصصان پوست در مصاحبه با «بازفید» گفتند، تنها لازم است که هر دو یا سه روز یک‌بار دوش بگیریم. البته این‌ها به مکان زندگی و میزان فعالیت بدنی‌تان هم وابسته است.

سؤال مرتبط دیگر این است که بهتر است شب دوش بگیرم یا روز؟ جواب این سؤال هم به نوع پوستتان وابسته است. اگر پوست بدنتان چرب است گزینه بهتر این است که شب‌ها دوش بگیرید.

هرچند وقت یک‌بار باید دندان‌ها را نخ کشید؟

هرچند وقت یک‌بار باید دندان‌ها را نخ کشید؟ faezehya.com

انجمن دندانپزشکی آمریکا یک‌بار در روز را پیشنهاد می‌کند؛ اما در مطالعه‌ای که در سال گذشته انجام‌شده بود، این نتیجه بیان شد که مؤثر بودن استفاده از نخ دندان هرگز موردبررسی و پژوهش‌های علمی قرار نگرفته است. به‌این‌ترتیب این امکان وجود دارد که استفاده از نخ دندان اصلاً ضرورتی نداشته باشد.

آیا باید از دهان‌شویه استفاده شود؟

آیا باید از دهان‌شویه استفاده شود؟ faezehya.com

بر اساس داده‌های انجمن سلامت انگلستان، استفاده از دهان‌شویه‌هایی که در آن‌ها فلوراید وجود دارد می‌توانند برای جلوگیری از پوسیدگی‌های دندان مؤثر باشند اما این کار را نباید بلافاصله بعد از مسواک زدن انجام داد.

همچنین احتیاجی نیست که هرروز از دهان‌شویه استفاده کنید و بیشتر می‌تواند به‌عنوان جایگزینی برای مسواک زدن به شمار آید.

هرچند وقت یک‌بار باید ناخن‌ها را تمیز کرد یا گرفت؟

هرچند وقت یک‌بار باید ناخن‌ها را تمیز کرد یا گرفت؟ faezehya.com

البته بستگی دارد که تا اندازه بخواهید ناخن‌هایتان را بلند نگه‌دارید؛ اما یک‌بار در هفته یا دو هفته یک‌بار می‌تواند گزینه خوبی باشد. بهترین زمان هم می‌تواند زمانی باشد که آن‌ها مرتب به نظر نمی‌رسند. حتماً دقت داشته باشید که حتماً لبه‌های دندانه‌دار و تیز ناخن‌ها را سوهان بکشید.

هرچند وقت یک‌بار باید عینک را تمیز کرد؟

هرچند وقت یک‌بار باید عینک را تمیز کرد؟ faezehya.com

بر اساس داده‌های به‌دست‌آمده از انجمن چشم‌پزشکان استرالیا، از روی وضوح آن می‌توانید این زمان را دریابید. اگر جلوی دیدتان را گرفته آن را پاک‌کنید و هرگز برای این کار از تی‌شرتتان استفاده نکنید.

لازم نیست که حتماً افشانه‌های مخصوص تمیز کردن عینک را داشته باشید، می‌توانید با صابون مایع و آب آن را شسته و با پارچه کتان به‌خوبی خشکش کنید.

هرچند وقت یک‌بار باید تیغ مخصوص اصلاح کردن را عوض کرد؟

هرچند وقت یک‌بار باید تیغ مخصوص اصلاح کردن را عوض کرد؟ faezehya.com

پاسخ به این سؤال بستگی به نوع تیغی دارد که آن را به کار می‌برید اما زمانی که احساس کردید که روی پوستتان کشیده می‌شود آن را دور بیندازید. برای افزایش عمر تیغ، پس از هر بار مصرف آن را به‌خوبی با آب داغ بشویید و اجازه دهید که به‌خوبی خشک شود چراکه با این کار از زنگ زدن تیغه آن جلوگیری به عمل خواهید آورد.

 

تندرست و شاداب باشید.

منبع: businessinsider

نوشته جامع ترین راهنمای رعایت بهداشت عمومی بر اساس آنچه علم می گوید اولین بار در فـــائـــز پدیدار شد.



from WordPress http://ift.tt/2juCgWO
via IFTTT

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر