۱۳۹۵ بهمن ۴, دوشنبه

چگونگی استفاده از سیستم عامل کروم در VirtualBox

Faez Ehya فائز احیا

در نوشته قبلی آموزش تصویری نصب مجازی سیستم‌عامل گوگل (Chrome OS) را برای شما نوشتم و این بار می‌خواهم چگونگی استفاده از این سیستم‌عامل سریع و ساده و ترفندهای آن را بگویم.

چگونگی استفاده از سیستم عامل کروم در VirtualBox

هنگامی‌که سیستم‌عامل کروم شروع به کار می‌کند، شما امکان استفاده از موس را نخواهید داشت، برای حل این مشکل روی منوی Machine کلیک کرده و گزینه Disable Mouse Integration را انتخاب نمایید.

 

faezehya.com چگونگی استفاده از سیستم عامل کروم در VirtualBox 1

برای اینکه موس دوباره در محیط ویندوز ظاهر شود، می‌توانید کلید کنترل (Ctrl) سمت راست کی‌برد را بفشارید.

faezehya.com چگونگی استفاده از سیستم عامل کروم در VirtualBox 2

در مرحله بعدی کروم ممکن است تعدادی صفحه به شما نشان دهد که جزئی از مراحل راه‌اندازی سیستم‌عامل هست. می‌توانید با فشردن کلید Esc این مراحل را متوقف کنید.

در آخرین مرحله کار باید اطلاعات حساب کاربری گوگل خود را وارد کنید، البته اگر اکانت گوگل ندارید، مشکلی نیست، می‌توانید از حساب کاربری مهمان یا همان Guest استفاده کنید.

اما به یاد داشته باشید استفاده از یک حساب کاربری گوگل، مزایای ویژه‌ای دارد. مثلاً اگر از مرورگر کروم در سایر سیستم‌عامل‌ها مثل ویندوز، لینوکس و مک استفاده کنید، تمامی بوکمارک ها، افزونه‌ها، کلمات عبور و همه‌چیز با مرورگر کروم شما در سیستم‌عامل کروم همسان‌سازی خواهد شد.

 

faezehya.com چگونگی استفاده از سیستم عامل کروم در VirtualBox 3

تجربه استفاده از سیستم‌عامل کروم در یک کروم بوک خیلی بهتر از تجربهٔ آن در یک ماشین مجازی خواهد بود.

faezehya.com چگونگی استفاده از سیستم عامل کروم در VirtualBox 4

برخلاف تصور همگان که فکر می‌کنند سیستم‌عامل کروم یک مرورگر وب فول اسکرین است، باید به شما بگوییم که این‌طور نیست. با استفاده از رابط کاربری Aura امکان مشاهده نوار وظیفه و مدیریت پنجره‌ها وجود خواهد داشت. اپلیکیشن ها می‌توانند در پنجره‌های جداگانه اجرا شوند. همچنین یک App Launcher اختصاصی نیز وجود دارد. قابلیت‌های دیگری مثل تنظیمات پیام‌های Pop-up در System Tray، پنجره دانلود مجزا و بسیاری از موارد دیگر هم در اختیار شماست و از یاد نبرید این سیستم‌عامل توسط گوگل توسعه می‌یابد.

نوشته چگونگی استفاده از سیستم عامل کروم در VirtualBox اولین بار در فـــائـــز پدیدار شد.



from WordPress http://ift.tt/2jInGZj
via IFTTT

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر